Laurean molemmat osahankkeet tarjosivat monipuolisia kehittämistehtäviä 62 opiskelijalle. Seuraavassa on listattu hankkeessa mukana olleet opiskelijat ja heidän tehtävänsä.
Virtuaalisten kohtaamisten kehittäminen
Virtuaalisten kohtaamisten osalta olemme olleet kehittämässä jotain aivan uutta. Virtuaalisten kohtaamisten kehittämiseksi tarvitaan niin asiakasymmärrystä, jossa palvelumuotoilu nousee keskiöön, kuin tietoa soveltuvista alustoista ja niiden tietoturvallisesta käytöstä. Tarvitaan myös osaamista tapahtumien suunnittelemiseksi sekä niiden markkinointia.
Valmistuneet projektit ja opinnäytetyöt:
- Ville Savolainen; turvallisuusalan koulutus, opinnäytetyö: Job applicant’s information security – Instant messaging applications as a part of virtual recruitment (2017)
- Juha Salovirta (pj), Esko Merviö, Merily Kasela, Janita Bergbom, Esa Aalto; liiketalouden koulutus, projekti: Virtuaalisten kohtaamisten markkinointi: Onnin blogin osat 1-5 hankesivuilla ja Keskon haastatteluvideot osa 1, osa 2 ja osa 3. (2017)
- Niklas Lindfors (pj), Ari Laitinen, Fatni Osman Yusuf, Marleena Uimaniemi-Laitinen ja Antti Valta 2017. Someta Duuniin -hanke: Taikuri-palvelukonseptin jatkokehitysprojekti. Projektiraportti Henkilöstövoimavarojen johtamisen opintojaksolla. Laurea-ammattikorkeakoulu 2017. (Projektiraporttia ei ole julkaistu; hankkeen kirjoittama blogiteksti referoi ajatuksia.)
- Ilja Prohorov; liiketalouden koulutus: selvitys alustoista ja niiden toimivuudesta; opinnäytetyö: Adobe Connect, sosiaalisen median sovelluksena virtuaalisissa kohtaamisissa (2018)
- Jutta Vehmanen; liiketalouden koultuus, opinnäytetyö: Sometaduuniin! Työantajatutkimuksen suunnittelu ja toteutus (2018)
- Samu Hurskainen ja Saku Sairanen; liiketalouden koulutus, opinnäytetyö: Virtuaalisten kohtaamisten markkinointi – Case: Sometaduuniin (2018)
- Tiina Korhonen; palvelumuotoilun YAMK-koulutus, projekti: virtuaalisten kohtaamisten palvelumuotoilu (2018)
- Pia Soininen: virtuaalisten kohtaamisten järjestäjän työkalun kehittäminen projektina (2018)
- Anne Jutila; liiketalouden koulutus: oikeudelliset kysymykset virtuaalisissa kohtaamisissa, opinnäytetyö: Työoikeudellista tietoa työelämään (2018)
- Emma Barck; tietojenkäsittelyn koulutus, opinnäytetyö: Virtuaalisten kohtaamisten toimintamallin suunnittelu. Case: Sometaduuniin-hanke
- Laurean YAMK-opiskelijat tarkastelivat projetina virtuaalisia kohtaamisia mm. mobiilisovellusten käytön näkökulmasta. (Projektiraporttia ei ole julkaistu, 2018)
- Seuraavat kaksi tiimiä työstivät virtuaalisten kohtaamisten markkinointia sekä toiminnan jatkuvuuden varmistamista. Lisäksi he toteuttivat liiketalouden opiskelijoille suunnatun virtuaalisen kohtaamisen huhtikuussa 2018:
- Tiimi 1: Erika Salonen, Tuukka Hiltunen, Anne Nuutinen, Lari Jukola, Erik Leini
- Tiimi 2: Aleksi Niemi, Veikko Karvonen, Teemu Rinne, Lasse Paavilainen, Janika Meddahl
- Liiketalouden opiskelijoiden Sari Hartikaisen, Ilmari Hyvösen, Aatu Iivanaisen, Regina Kaprinskayan, Iina Keski-Saarin ja Roni Wahlin panos oli tukea syksyllä 2018 järjestettyjen kohtaamisten markkinointia ja yrityskumppanien hankintaa. Lisäksi he tekivät ehdotuksen tapahtumien järjestämisen liiketoimintasuunnitelmasta, jota ei kuitenkaan ole pidetty toteutuskelpoisena eikä siksi ole jatkotyöstetty julkaisukuntoon.
- YAMK-opiskelja Anne Riihonen oli mukana syksyllä 2018 virtuaalisten kohtaamisten tapahtumien arvioinnissa ja 6. pilottitapahtuman sisällön tuotannossa.
- Keväällä 2019 tapahtumaviestinnän ja markkinoinnin tukena olivat liiketalouden opiskelijat Alexei Petrouchine, Veera Hänninen, Riikka Helenius, Tommi Pyhältö ja Santeri Latikka.
Portfoliokäytänteiden kehittäminen
Myös portfoliokäytänteiden kehittäminen tarjosi projektiaiheita mm. ohjeistusten kehittämiseksi. Seuraaviat projektit toteutettiin hankkeen aikana:
- Soininen Pia; liiketalouden koulutus, projekti: portfolion vertaisohjaaminen – raportti ja kehittämisajatukset kokemuksiin perustuen. Blogikirjoitukset portfoliotyöpajan vertaisohjaajana olemisesta sekä oman portfolion aloittamisesta (2018)
- Fatni Osman Yusuf; Miten käytän portfoliota henkilöbrändäykseen ja oman osaamisen markkinointiin? Erilaisten alakohtaisten esimerkkien työstäminen hankkeessa käytettäviksi esimerkeiksi. Opinnäytetyö: Kokemuksia portfolion käytöstä ja hyödyntämisestä työnhaussa (2018)
- Heini Kuusisto ja Sofia Alaviiri; opinnäytetyö: Portfolio työllistymiseen liittyvän ohjauksen välineenä: opas ohjaajille (2018)
- YAMK-opiskelija Anne Riihonen tuotti omasta virtuaalisten kohtaamisten kehittämisestään portfolion, jota voidaan käyttää koulutusesimerkkinä. Samoin esimerkkeinä tuotettavan portfolion kokosi liiketalouden opiskelija Veera Hänninen. Esimerkit on linkitetty materiaalipankissa saatavilla oleviin porfoliokoulutusdioihin.
- YAMK-opiskelijat tarkastelivat keväällä 2018 digitaalisen portfolion kehittämismahdollisuuksia palveluna.