Kaksiosainen työpaja
Digitaalisten kanavien ja sisältöjen hyödyntäminen työnhakuprosessin osana
Someta duuniin-hanke järjestää kaksiosaisen työpajan Tampereella Mediapoliksella syksyllä 2017. Paikkoja on rajoitetusti ja mukaan päässeille ilmoitetaan henkilökohtaisesti. Ilmoittautuminen: https://goo.gl/forms/42UKCIaejGtoJev13
Osa 1: Sosiaalisen median kanavavalinnat ja tavoitteet
Mediapolis ADA ti 26.9.2017 klo 9-12
· Miten valitaan oman strategian kannalta sopivimmat sosiaalisen median kanavat omaan viestintään?
· Miten luodaan tavoitteita sosiaalisen median läsnäoloon ja toimintoihin?
· Miten oman viestin saa leviämään viraalisti?
· Miten (mihin aikaan, millä saatesanoilla) postauksia jaetaan eri kanavissa?
Tuotokset: kilpailija-analyysi omasta esikuvasta, perusteltu suunnitelma kanavavalinnoista, kanavakohtainen jakamissuunnitelma ja somepersoonan piirteiden määrittely sekä tavoitteiden määrittely
Osa 2: Suunnitelma digitaalisiin sisältöihin
Mediapolis ADA ti 31.10.2017 klo 9-12
· Millaista tietoa ja millaisia sisältöjä potentiaaliset asiakkaat, työnantajat tai päätöksentekijät tarvitsevat prosessin eri vaiheissa?
· Miten tehdään digitaalinen sisältösuunnitelma, joka tukee omien tavoitteiden toteutumista?
· Mitä on sisältömarkkinointi? Mitä on vaikuttajamarkkinointi?
· Miten sisällöntuotannon avulla voi luoda ja tukea omaa brändiä?
Tuotokset: suuri asiantuntijasisältöideointityöpaja, digitaalinen sisältösuunnitelma seuraavalle kolmelle kuukaudelle